ວິຊາICT ບົດທີ 2 ຄວາມຮູ້ເບື້ອງຕົ້ນກ່ຽວກັບMS ACCESS 2007-2021 

ຫົວບົດ : ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງ               ເດືອນ 2 ອາທິດທີ 1 ພາກຮຽນ ທີ 2 ຫ້ອງມ.6

4. ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງ ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງນີ້ເອີ້ນອີກຢ່າງໜຶ່ງວ່າ “ການເຊື່ອມໂຍງຕາຕະລາງຂໍ້ ມູນ” ເປັນການກໍານົດຄວາມສໍາພັນໃຫ້ກັບຕາຕະລາງແຕ່ລະຕາຕະລາງ ເພື່ອລົດຄວາມຊໍ້າ ຊ້ອນຂອງຕາຕະລາງຂໍ້ມູນ ແລະ ຈັດການກັບຂໍ້ມູນໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວ ເນື່ອງຈາກຂໍ້ມູນມີຂະ ໜາດນ້ອຍ ແລະ ບໍ່ຊ້ຳຊ້ອນກັນ.

 4.1 ລັກສະນະຂອງຄວາມສໍາພັນ (Relationships) ລັກສະນະຂອງຄວາມສໍາພັນຂອງຕາຕະລາງໃນຖານຂໍ້ມູນ ຈະມີຄວາມສໍາພັນຢູ່ 3 ແບບດັ່ງນີ້: 

 4.1.1 ຄວາມສໍາພັນແບບ One to One 

(1:1) ຄວາມສໍາພັນແບບນີ້ ຄື 1 ເຣຄອດ (record) ໃນຕາຕະລາງໜຶ່ງຈະມີຄວາມສໍາ ພັນກັບອີກໜຶ່ງເຣຄອດຂອງຕາຕະລາງໜຶ່ງອີກເທົ່ານັ້ນ ຈະບໍ່ມີຄວາມສໍາພັນເກີນ 1 ລາຍ ການ ເຊັ່ນ: ຕາຕະລາງວິຊາ ແລະ ຕາຕະລາງຄູເຝິກທີ່ມີຄວາມສໍາພັນແບບ One to One

ຕາຕະລາງທີ່ມີຄວາມສຳພັນແບບ one to one 

ຄໍາຖາມແລະຄໍາຕອບສໍາລັບການສອນນັກຮຽນກ່ຽວກັບ ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງແບບ One to One (1:1):


📌 ຄໍາຖາມທີ່ 1:

ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງ (Table Relationship) ແມ່ນຫຍັງ?

ຄໍາຕອບ:
ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງແມ່ນ ການເຊື່ອມໂຍງຕາຕະລາງຂໍ້ມູນ ເພື່ອຈັດການຂໍ້ມູນໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ, ລົດຄວາມຊໍ້າຊ້ອນ ແລະ ທໍາໃຫ້ຈັດການຂໍ້ມູນໄດ້ງ່າຍຂຶ້ນ


📌 ຄໍາຖາມທີ່ 2:

ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງແບບ One to One (1:1) ແມ່ນຫຍັງ?

ຄໍາຕອບ:
ຄວາມສໍາພັນແບບ One to One (1:1) ແມ່ນຄວາມສໍາພັນທີ່ 1 ບັນທຶກ (Record) ໃນຕາຕະລາງໜຶ່ງ ສອດຄ່ອງກັບ 1 ບັນທຶກ ໃນອີກຕາຕະລາງໜຶ່ງເທົ່ານັ້ນ ຕົວຢ່າງເຊັ່ນ:

  • ຕາຕະລາງວິຊາ (Subjects) ເຊື່ອມກັບ ຕາຕະລາງຄູຝຶກສອນ (Trainers)
  • 1 ວິຊາຈະມີຄູຜູ້ສອນປະຈໍາພຽງ 1 ຄົນເທົ່ານັ້ນ

📌 ຄໍາຖາມທີ່ 3:

ຢົກຕົວຢ່າງຄວາມສໍາພັນແບບ One to One (1:1)?

ຄໍາຕອບ:
ຕົວຢ່າງ:

  • ຕາຕະລາງ Tb_ObjectLearning (ວິຊາຮຽນ) ກັບ ຕາຕະລາງ Tb_Trainers (ຄູຜູ້ຝຶກສອນ)
  • ວິຊາ "NEC" (ລະຫັດ 01) ສອນໂດຍຄູ "ອ. ບຸນມີ ດີງາມ" (ລະຫັດ 001)
  • 1 ວິຊາຕົງກັບຄູ 1 ຄົນເທົ່ານັ້ນ

📌 ຄໍາຖາມທີ່ 4:

ຄວາມແຕກຕ່າງລະຫວ່າງຄວາມສໍາພັນແບບ One to One ກັບ One to Many ແມ່ນຫຍັງ?

ຄໍາຕອບ:

  • One to One (1:1): 1 ບັນທຶກ ເຊື່ອມໂຍງກັບອີກ 1 ບັນທຶກເທົ່ານັ້ນ
  • One to Many (1:N): 1 ບັນທຶກ ເຊື່ອມໂຍງກັບຫຼາຍບັນທຶກໄດ້ ເຊັ່ນ 1 ຄູ ສອນຫຼາຍວິຊາໄດ້

📌 ຄໍາຖາມທີ່ 5:

ຂໍ້ດີຂອງການໃຊ້ຄວາມສໍາພັນແບບ One to One ແມ່ນຫຍັງ?

ຄໍາຕອບ:

  1. ລົດຄວາມຊໍ້າຊ້ອນຂອງຂໍ້ມູນ
  2. ຈັດເກັບຂໍ້ມູນແຍກຢ່າງມີລະບົບ
  3. ງ່າຍຕໍ່ການຈັດການແລະປັບປຸງຂໍ້ມູນ

ນີ້ແມ່ນ ຂໍ້ສອບປະເພດປະລະເມີນ (Multiple Choice) ກ່ຽວກັບ ຄວາມສໍາພັນລະຫວ່າງຕາຕະລາງແບບ One to One (1:1):


📋 ຂໍ້ສອບປະເພດປະລະເມີນ (4 ຕົວເລືອກ)


1️⃣ ຂໍ້ສອບທີ່ 1:

ຄວາມສໍາພັນແບບ One to One (1:1) ແມ່ນຫຍັງ?

A) ບັນທຶກໜຶ່ງເຊື່ອມໄດ້ກັບຫຼາຍບັນທຶກ
B) ບັນທຶກທຸກບັນທຶກເຊື່ອມໄດ້ທຸກຕາຕະລາງ
C) ບັນທຶກໜຶ່ງເຊື່ອມໄດ້ກັບອີກບັນທຶກໜຶ່ງເທົ່ານັ້ນ ✅
D) ບັນທຶກເຊື່ອມໂຍງໄດ້ບໍ່ຈຳກັດ


2️⃣ ຂໍ້ສອບທີ່ 2:

ຕົວຢ່າງໃດຕໍ່ໄປນີ້ທີ່ແມ່ນຄວາມສໍາພັນແບບ One to One (1:1)?

A) 1 ຄູສອນຫຼາຍວິຊາ
B) 1 ນັກຮຽນມີຫຼາຍຫ້ອງຮຽນ
C) 1 ວິຊາມີຄູປະຈໍາ 1 ຄົນ ✅
D) 1 ນັກຮຽນເຊື່ອມກັບຫຼາຍຫ້ອງສົນທະນາ


3️⃣ ຂໍ້ສອບທີ່ 3:

ຂໍ້ໃດແມ່ນຂໍ້ດີຂອງຄວາມສໍາພັນແບບ One to One (1:1)?

A) ລົດຄວາມຊໍ້າຊ້ອນໃນຂໍ້ມູນ ✅
B) ພິ່ມບັນທຶກໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ
C) ສ້າງຂໍ້ມູນຊໍ້າຊ້ອນໄດ້ງ່າຍ
D) ບໍ່ຈໍາເປັນຕ້ອງໃຊ້ກະບວນການເຊື່ອມໂຍງ


4️⃣ ຂໍ້ສອບທີ່ 4:

ອັນໃດທີ່ບໍ່ແມ່ນຄວາມສໍາພັນແບບ One to One (1:1)?

A) ບັນທຶກເອກະສານແລະຜູ້ຈັດການເອກະສານ
B) ນັກຮຽນ 1 ຄົນ ມີຫຼາຍໃບຄະແນນ ✅
C) ຜູ້ເຂົ້າຮຽນ 1 ຄົນ ມີຂໍ້ມູນບັນທຶກອົງການ 1 ອົງການ
D) ລະຫັດຜູ້ໃຊ້ 1 ລະຫັດ ເຊື່ອມກັບບັນທຶກຂໍ້ມູນຜູ້ໃຊ້ 1 ບັນທຶກ


ຄໍາຕອບທີ່ຖືກຕ້ອງ:

  1. C ✅
  2. C ✅
  3. A ✅
  4. B ✅

ຖ້າຕ້ອງການຂໍ້ສອບເພີ່ມ ຫຼື ແບບຝຶກຫັດອື່ນໆ ບອກໄດ້ເລີຍ! 😊

## ປື້ມແບບຮຽນ ICT    ດາວໂຫຼດ