ຂະບວນການພັດທະນາການນໍາສະເໜີ (Presentation
Development Process)
📝 1. ການວາງແຜນ (Planning)
- ກຳນົດເປົ້າໝາຍ:
ເປົ້າຫມາຍຂອງການນໍາສະເໜີແມ່ນຫຍັງ (ໃຫ້ຂໍ້ມູນ ຊັກຊວນ ຫຼືໃຫ້ແຮງບັນດານໃຈ)
- ວິເຄາະຜູ້ຟັງ:
ກຸ່ມເປົ້າຫມາຍເປັນໃຜ ແລະມີຄວາມຮູ້ພື້ນຖານປະມານໃດ
- ກຳນົດໂຄງຮູບເນື້ອຫາ:
ເຂົ້ານຳ - ເນື້ອໃນ - ສະຫຼຸບ
📝 2. ການສ້າງເນື້ອຫາ (Content Creation)
- ຂຽນສະຄຣິບ:
ຕຽມຄຳເວົ້າທີ່ສອດຄ່ອງກັບເນື້ອໃນ
- ອອກແບບສະໄລດ:
ໃຊ້ຫຼັກ 5x5 (ຂໍ້ຄວາມບໍ່ເກີນ 5 ແຖວ ແລະແຖວລະ 5 ຄຳ)
- ໃສ່ຮູບພາບປະກອບ:
ເພື່ອໃຫ້ເຂົ້າໃຈງ່າຍຂຶ້ນ
🛠️ 3. ການຕຽມເຄື່ອງມື (Preparation of Tools)
- ໂປແກຣມນໍາສະເໜີ:
PowerPoint, Canva, Keynote
- ອຸປະກອນ:
ຄອມພິວເຕີ ໂປໂຈກເຕີ ແລະຣີໂມດຄິກ
- ສື່ປະກອບ:
ໂປສເຕີ ຫຼືເອກະສານແຈກ
🗣️ 4. ການຝຶກຊ້ອມ (Rehearsal)
- ຝຶກເວົ້າ:
ຊ້ອມໜ້າກະຈົກ ຫຼືອັດວິດີໂອເພື່ອປັບປຸງບຸກລິກພາບ
- ຈັບເວລາ:
ໃຫ້ການນໍາສະເໜີຢູ່ໃນຂອບເວລາທີ່ກຳນົດ
- ຝຶກຕອບຄຳຖາມ:
ຕຽມພ້ອມຮັບມືກັບຄຳຖາມຈາກຜູ້ຟັງ
🎉 5. ການນໍາສະເໜີຈິງ (Presentation)
- ເປີດຕົນຢ່າງມັ້ນໃຈ:
ເລີ່ມດ້ວຍການສະຫຼັບສະຫຼອງ ແລະເກຣິ່ນນຳສັ້ນໆ
- ໃຊ້ສາຍຕາ
ແລະພາສາກາຍ: ມອງຜູ້ຟັງ ຢິ້ມ ແລະໃຊ້ມືປະກອບຄຳອະທິບາຍ
- ສະຫຼຸບຢ່າງມີພະລັງ:
ຍ້ຳຈຸດສໍາຄັນ ແລະເປີດໂອກາດໃຫ້ຖາມຄຳຖາມ
📊 6. ການປະເມີນຜົນ (Evaluation and Improvement)
- ຮັບຟີດແບັກ:
ຖາມຄວາມຄິດເຫັນຈາກຜູ້ຟັງ
- ວິເຄາະຈຸດບົກພ່ອງ:
ເພື່ອປັບປຸງການນໍາສະເໜີໃນຄັ້ງຕໍ່ໄປ
- ເກັບບັນທຶກ:
ບັນທຶກວິດີໂອ ຫຼືສະໄລດເພື່ອໃຊ້ອ້າງອິງໃນອະນາຄົດ
ຄຳຖາມກວດກາເດືອນ2
1. ຂັ້ນຕອນທຳອິດຂອງການວາງແຜນການນໍາສະເໜີແມ່ນຫຍັງ?
A) ຝຶກຊ້ອມການເວົ້າ
B) ກຳນົດເປົ້າຫມາຍ
C) ກຳນົດໂຄງຮູບເນື້ອຫາ
D) ສະຫຼຸບເນື້ອໃນ
2. ສິ່ງໃດຕໍ່ໄປນີ້ບໍ່ໃຊ່ວິທີການວິເຄາະຜູ້ຟັງທີ່ຖືກຕ້ອງ?
A) ກວດສອບອາຍຸ ແລະພື້ນຖານຄວາມຮູ້
B) ປັບປຸງສະໄຕລ໌ການນໍາສະເໜີຕາມກຸ່ມເປົ້າຫມາຍ
C) ສຸ່ມເລືອກຜູ້ຟັງໂດຍບໍ່ມີແຜນ
D) ສຶກສາຄວາມສົນໃຈຂອງຜູ້ຟັງ
3. ຫຼັກ 5x5 ທີ່ໃຊ້ໃນການຂຽນສະຄຣິບມີໝາຍຄວາມວ່າແນວໃດ?
A) ບໍ່ໃຫ້ມີປະໂຫຍກທີ່ຍາວເກີນ 5 ຄຳ
B) ຂໍ້ຄວາມໃນແຕ່ລະຂັ້ນຕອນບໍ່ເກີນ 5 ປະໂຫຍກ
C) ບັນດາບົດຄວາມມີ 5 ແຖວ ແລະແຖວລະ 5 ຄຳ
D) ບໍ່ໃຫ້ມີຄຳຊ້ຳໃນບົດຄວາມ
4. ສິ່ງໃດຕໍ່ໄປນີ້ເປັນປະໂຫຍດສໍາລັບການໃຊ້ຮູບພາບປະກອບໃນການນໍາສະເໜີ?
A) ສ້າງຄວາມຂົມໃຈໃຫ້ຜູ້ຟັງ
B) ເພີ່ມຄວາມເຂົ້າໃຈໃຫ້ຜູ້ຟັງ
C) ທໍາໃຫ້ຜູ້ຟັງສັບສົນ
D) ຂັດຈັງຫວະການເວົ້າ
5. ໂປແກຣມໃດຕໍ່ໄປນີ້ໃຊ້ເພື່ອສ້າງພາວເວີພອຍໄດ້?
A) Microsoft Excel
B) Canva
C) Google Docs
D) Adobe Photoshop
6. ສິ່ງໃດໃຊ້ເປັນອຸປະກອນສໍາລັບການນໍາສະເໜີ?
A) ກ້ອງສໍາລັບຖ່າຍຮູບພາບແບບມືອາຊີບ
B) ໂປໂຈກເຕີ
C) ໂທລະພາບ
D) ເຄື່ອງພິມ
7. ວິທີໃດທີ່ໃຊ້ໃນການຝຶກຊ້ອມການເວົ້າທີ່ມີປະສິດທິພາບ?
A) ອັດວິດີໂອເພື່ອເບິ່ງການນໍາສະເໜີຂ
ອງຕົນເອງ
B) ສຶກສາຫນັງສືການນໍາສະເໜີ
C) ອ່ານສະຄຣິບໃນໃຈ
D) ຖືກທຸກຂໍ້
ສ່ວນທີ່ 5: ການນໍາສະເໜີຈິງ (Presentation)
8. ໃນຂະນະນໍາສະເໜີ ຄວາມສໍາຄັນຂອງການໃຊ້ສາຍຕາ ແລະພາສາກາຍແມ່ນຫຍັງ?
A) ຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ຟັງເບິ່ງໄດ້ງ່າຍຂຶ້ນ
B) ສ້າງຄວາມມັ້ນໃຈ ແລະເຊື່ອມໂຍງກັບຜູ້ຟັງ
C) ທໍາໃຫ້ຜູ້ຟັງສັບສົນມາກຂຶ້ນ
D) ເພີ່ມຄວາມຮູ້ດ້ານວິທະຍາສາດ
9. ສິ່ງໃດຄວນເຮັດໃນການເປີດການນໍາສະເໜີ?
A) ບອກເລື່ອງຕະຫຼອດໃນຊີວິດຂອງຜູ້ນໍາສະເໜີ
B) ສະຫຼັບສະຫຼອງ ແລະເກຣິ່ນນໍາໃຫ້ສັ້ນໆ
C) ປ່ອນຂໍ້ມູນທັງໝົດພ້ອມກັນໃນເວລາດຽວ
D) ຂໍໃຫ້ຜູ້ຟັງເວົ້າເລື່ອງຂອງເຂົາເຈົ້າເທົ່ານັ້ນ
ສ່ວນທີ່ 6: ການປະເມີນຜົນ (Evaluation and Improvement)
10. ວິທີໃດທີ່ໃຊ້ເພື່ອປະເມີນຜົນການນໍາສະເໜີ?
A) ຖາມຄວາມຄິດເຫັນຈາກຜູ້ຟັງ
B) ບໍ່ຈໍາເປັນຕ້ອງປັບປຸງໃຫ້ດີຂຶ້ນ
C) ເປິດດູວິດີໂອຂອງຜູ້ອື່ນເພື່ອປຽບທຽບ
D) ສົ່ງເອກະສານໃຫ້ຜູ້ຟັງເພື່ອຄວາມສະດວກ
11. ສິ່ງໃດຄວນເຮັດເພື່ອປັບປຸງການນໍາສະເໜີໃນຄັ້ງຕໍ່ໄປ?
A) ບໍ່ຈົດບັນທຶກຂໍ້ຜິດພາດໃດໆ
B) ສຶກສາຄວາມຄິດເຫັນ ແລະຄຳວິຈານຈາກຜູ້ຟັງ
C) ເວົ້າແຕ່ໃນວິທີດຽວແມ່ນເວົ້າໃຫ້ໄວທີ່ສຸດ
D) ໃຊ້ເຄື່ອງມືໃໝ່ໆ ບໍ່ວ່າຈະເຂົ້າໃຈຫຼືບໍ່
12. ການບັນທຶກວິດີໂອການນໍາສະເໜີມີປະໂຫຍດຢ່າງໃດ?
A) ສາມາດເອົາໄປສຶກສາ ແລະປັບປຸງໄດ້
B) ມີແຕ່ໃຫ້ຄົນອື່ນວິຈານ
C) ເປັນສິ່ງທີ່ເສຍເວລາບໍ່ຄວນເຮັດ
D) ມີແຕ່ໃຫ້ຄົນອື່ນນໍາໄປລອງເວົ້າຕາມ
13. ສິ່ງໃດເປັນຫຼັກການປະເມີນຜົນທີ່ດີທີ່ສຸດ?
A) ບໍ່ຈົດບັນທຶກເພາະຄິດວ່າຈົດຈຳໄດ້
B) ເກັບຄວາມຄິດເຫັນ ແລະວິເຄາະຄວາມຄິດເຫັນນັ້ນ
C) ສະເພາ
ະເບິ່ງຈາກຄວາມຮູ້ສຶກສ່ວນຕົວ
D) ໃຊ້ຂໍ້ມູນ
ຖ້າຕ້ອງການໃຫ້ຊ່ວຍສ້າງສະໄລດ ຫຼື ອິນໂຟກຣາຟິກ
ກ່ຽວກັບຂະບວນການນີ້ ບອກໄດ້ເລີຍເນາະ 😊🎨📊
0 Comments