**ການສື່ສານທາງດ້ານຄະນິດສາດ** (Mathematical Communication) ໝາຍເຖິງ ກະບວນການທີ່ບຸກຄົນ ຫຼື ກຸ່ມບຸກຄົນແລກປ່ຽນ ຫຼື ຖ່າຍທອດແນວຄິດ ຄວາມຮູ້ ແລະ ວິທີການທາງຄະນິດສາດໃຫ້ແກ່ຜູ້ອື່ນ. ການສື່ສານບໍ່ໄດ້ຈຳກັດພຽງແຕ່ການໃຊ້ຄຳພູດ ຫຼື ພາສາຂຽນເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງຮວມມຶງການໃຊ້ສັນຍາລັກ, ການວາດກຣາຟ, ການໃຊ້ຮູບພາບເຊິງເລຂາຄະນິດ ແລະ ສັນຍາລັກທາງຄະນິດສາດອື່ນໆ ໃນການອະທິບາຍແນວຄິດທາງຄະນິດສາດທີ່ສັບຊ້ອນ.
### ອົງປະກອບຂອງການສື່ສານທາງຄະນິດສາດ
1. **ຜູ້ສົ່ງສານ (Sender)**: ບຸກຄົນທີ່ຕ້ອງການສື່ສານແນວຄິດ ຫຼື ຂໍ້ມູນທາງຄະນິດສາດ, ເຊັ່ນ ຄູອາຈານ, ນັກວິຈັຍ, ຫຼື ບຸກຄົນທົ່ວໄປ
2. **ສານ (Message)**: ຂໍ້ມູນທາງຄະນິດສາດ ຫຼື ແນວຄິດທີ່ຕ້ອງການສື່ສານ, ເຊັ່ນ ການພິສູດທິດສະດີ, ການອະທິບາຍສົມການ, ຫຼື ການຄຳນວນ
3. **ຊ່ອງທາງການສື່ສານ (Channel)**: ຊ່ອງທາງທີ່ໃຊ້ໃນການສົ່ງສານ, ເຊັ່ນ ການພູດຄຸຍ, ການຂຽນສົມການ, ການສ້າງກຣາຟ, ການສະແດງຮູບເຊິງເລຂາຄະນິດ, ຫຼື ການໃຊ້ໂປແກຣມຄອມພິວເຕີ
4. **ຜູ້ຮັບສານ (Receiver)**: ບຸກຄົນ ຫຼື ກຸ່ມບຸກຄົນທີ່ໄດ້ຮັບຂໍ້ມູນທາງຄະນິດສາດ, ເຊັ່ນ ນັກຮຽນ, ນັກວິຈັຍ, ນັກວິຊາການ, ຫຼື ບຸກຄົນທົ່ວໄປ
### ຮູບແບບການສື່ສານທາງຄະນິດສາດ
1. **ການສື່ສານດ້ວຍຄຳພູດ (Verbal Communication)**: ການພູດ ຫຼື ບັນຍາຍແນວຄິດທາງຄະນິດສາດ, ເຊັ່ນ ການສອນໃນຫ້ອງຮຽນ, ການອະລິບາຍແນວຄິດ ຫຼື ການແກ້ໂຈດການ
2. **ການສື່ສານດ້ວຍການຂຽນ (Written Communication)**: ການອະທິບາຍແນວຄິດຜ່ານການຂຽນ, ເຊັ່ນ ບົດຄວາມທາງວິຊາການ, ການລາຍງານການວິຈັຍ, ການຂຽນໂຈດຄະນິດສາດ
3. **ການໃຊ້ສັນຍາລັກທາງຄະນິດສາດ (Symbolic Communication)**: ການໃຊ້ສັນຍາລັກ, ສົມການ, ຫຼື ສູດທາງຄະນິດສາດໃນການສື່ສານແນວຄິດ ຫຼື ການຄຳນວນ
4. **ກ
ານໃຊ້ກຣາຟ ຫຼື ຮູບເຊິງເລຂາຄະນິດ (Graphical or Geometrical Communication)**: ການໃຊ້ກຣາຟ, ຮູບພາບ, ຫຼື ຕາຕະລາງໃນການສະແດງຜົນລັບ ຫຼື ແນວຄິດເຊິງຄະນິດສາດໃຫ້ເຂົ້າໃຈງ່າຍຂຶ້ນ, ເຊັ່ນ ການໃຊ້ກຣາຟແທ່ງໃນການອະທິບາຍຂໍ້ມູນ
### ຈຸດປະສົງຂອງການສື່ສານທາງຄະນິດສາດ
1. **ເພື່ອຄວາມເຂົ້າໃຈທີ່ຊັດເຈນ**: ການສື່ສານຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ຮັບສານເຂົ້າໃຈແນວຄິດ ຫຼື ວິທີການທາງຄະນິດສາດໄດ້ງ່າຍຂຶ້ນ
2. **ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາ**: ການແລກປ່ຽນຄວາມຄິດ ແລະ ວິທີການຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາທາງຄະນິດສາດທີ່ສັບຊ້ອນໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ
3. **ເພື່ອພັດທະນາຄວາມຮູ້ທາງຄະນິດສາດ**: ການສື່ສານທາງຄະນິດສາດເປັນການກະຈາຍຄວາມຮູ້ໃໝ່ ແລະ ນວັດຕະກຳທາງຄະນິດສາດສູ່ສັງຄົມວິຊາການ ແລະ ສາທາລະນະ
### ປະໂຫຍດຂອງການສື່ສານທາງດ້ານຄະນິດສາດ
- ຊ່ວຍໃຫ້ເກີດການແລກປ່ຽນແນວຄິດ ແລະ ເທັກນິກການແກ້ໄຂບັນຫາທາງຄະນິດສາດ
- ເສີມສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ຄວາມຄິດເຊິງວິເຄາະ
- ສົ່ງເສີມການຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນໃນກຸ່ມຜູ້ຮຽນ ຫຼື ຜູ້ວິຈັຍ
- ກະຕຸ້ນຄວາມຄິດສ້າງສັນໃນການປະຍຸກໃຊ້ຄວາມຮູ້ທາງຄະນິດສາດ
ການສື່ສານທາງຄະນິດສາດເປັນເຄື່ອງມືທີ່ສຳຄັນໃນການປັບແຕ່ງແນວຄິດທີ່ສັບຊ້ອນໃຫ້ເປັນສິ່ງທີ່ສາມາດເຂົ້າໃຈໄດ້ ໂດຍພາສາດ່ຽວ, ເຊິ່ງມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍໆ.
0 Comments