ການສື່ສານທາງດ້ານຄະນິດສາດ

 **ການສື່ສານທາງດ້ານຄະນິດສາດ** (Mathematical Communication) ໝາຍເຖິງ ກະບວນການທີ່ບຸກຄົນ ຫຼື ກຸ່ມບຸກຄົນແລກປ່ຽນ ຫຼື ຖ່າຍທອດແນວຄິດ ຄວາມຮູ້ ແລະ ວິທີການທາງຄະນິດສາດໃຫ້ແກ່ຜູ້ອື່ນ. ການສື່ສານບໍ່ໄດ້ຈຳກັດພຽງແຕ່ການໃຊ້ຄຳພູດ ຫຼື ພາສາຂຽນເທົ່ານັ້ນ, ແຕ່ຍັງຮວມມຶງການໃຊ້ສັນຍາລັກ, ການວາດກຣາຟ, ການໃຊ້ຮູບພາບເຊິງເລຂາຄະນິດ ແລະ ສັນຍາລັກທາງຄະນິດສາດອື່ນໆ ໃນການອະທິບາຍແນວຄິດທາງຄະນິດສາດທີ່ສັບຊ້ອນ.


### ອົງປະກອບຂອງການສື່ສານທາງຄະນິດສາດ

1. **ຜູ້ສົ່ງສານ (Sender)**: ບຸກຄົນທີ່ຕ້ອງການສື່ສານແນວຄິດ ຫຼື ຂໍ້ມູນທາງຄະນິດສາດ, ເຊັ່ນ ຄູອາຈານ, ນັກວິຈັຍ, ຫຼື ບຸກຄົນທົ່ວໄປ

2. **ສານ (Message)**: ຂໍ້ມູນທາງຄະນິດສາດ ຫຼື ແນວຄິດທີ່ຕ້ອງການສື່ສານ, ເຊັ່ນ ການພິສູດທິດສະດີ, ການອະທິບາຍສົມການ, ຫຼື ການຄຳນວນ

3. **ຊ່ອງທາງການສື່ສານ (Channel)**: ຊ່ອງທາງທີ່ໃຊ້ໃນການສົ່ງສານ, ເຊັ່ນ ການພູດຄຸຍ, ການຂຽນສົມການ, ການສ້າງກຣາຟ, ການສະແດງຮູບເຊິງເລຂາຄະນິດ, ຫຼື ການໃຊ້ໂປແກຣມຄອມພິວເຕີ

4. **ຜູ້ຮັບສານ (Receiver)**: ບຸກຄົນ ຫຼື ກຸ່ມບຸກຄົນທີ່ໄດ້ຮັບຂໍ້ມູນທາງຄະນິດສາດ, ເຊັ່ນ ນັກຮຽນ, ນັກວິຈັຍ, ນັກວິຊາການ, ຫຼື ບຸກຄົນທົ່ວໄປ


### ຮູບແບບການສື່ສານທາງຄະນິດສາດ

1. **ການສື່ສານດ້ວຍຄຳພູດ (Verbal Communication)**: ການພູດ ຫຼື ບັນຍາຍແນວຄິດທາງຄະນິດສາດ, ເຊັ່ນ ການສອນໃນຫ້ອງຮຽນ, ການອະລິບາຍແນວຄິດ ຫຼື ການແກ້ໂຈດການ

2. **ການສື່ສານດ້ວຍການຂຽນ (Written Communication)**: ການອະທິບາຍແນວຄິດຜ່ານການຂຽນ, ເຊັ່ນ ບົດຄວາມທາງວິຊາການ, ການລາຍງານການວິຈັຍ, ການຂຽນໂຈດຄະນິດສາດ

3. **ການໃຊ້ສັນຍາລັກທາງຄະນິດສາດ (Symbolic Communication)**: ການໃຊ້ສັນຍາລັກ, ສົມການ, ຫຼື ສູດທາງຄະນິດສາດໃນການສື່ສານແນວຄິດ ຫຼື ການຄຳນວນ

4. **ກ


ານໃຊ້ກຣາຟ ຫຼື ຮູບເຊິງເລຂາຄະນິດ (Graphical or Geometrical Communication)**: ການໃຊ້ກຣາຟ, ຮູບພາບ, ຫຼື ຕາຕະລາງໃນການສະແດງຜົນລັບ ຫຼື ແນວຄິດເຊິງຄະນິດສາດໃຫ້ເຂົ້າໃຈງ່າຍຂຶ້ນ, ເຊັ່ນ ການໃຊ້ກຣາຟແທ່ງໃນການອະທິບາຍຂໍ້ມູນ


### ຈຸດປະສົງຂອງການສື່ສານທາງຄະນິດສາດ

1. **ເພື່ອຄວາມເຂົ້າໃຈທີ່ຊັດເຈນ**: ການສື່ສານຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ຮັບສານເຂົ້າໃຈແນວຄິດ ຫຼື ວິທີການທາງຄະນິດສາດໄດ້ງ່າຍຂຶ້ນ

2. **ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາ**: ການແລກປ່ຽນຄວາມຄິດ ແລະ ວິທີການຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດແກ້ໄຂບັນຫາທາງຄະນິດສາດທີ່ສັບຊ້ອນໄດ້ຢ່າງມີປະສິດທິພາບ

3. **ເພື່ອພັດທະນາຄວາມຮູ້ທາງຄະນິດສາດ**: ການສື່ສານທາງຄະນິດສາດເປັນການກະຈາຍຄວາມຮູ້ໃໝ່ ແລະ ນວັດຕະກຳທາງຄະນິດສາດສູ່ສັງຄົມວິຊາການ ແລະ ສາທາລະນະ


### ປະໂຫຍດຂອງການສື່ສານທາງດ້ານຄະນິດສາດ

- ຊ່ວຍໃຫ້ເກີດການແລກປ່ຽນແນວຄິດ ແລະ ເທັກນິກການແກ້ໄຂບັນຫາທາງຄະນິດສາດ

- ເສີມສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈ ແລະ ຄວາມຄິດເຊິງວິເຄາະ

- ສົ່ງເສີມການຮຽນຮູ້ຮ່ວມກັນໃນກຸ່ມຜູ້ຮຽນ ຫຼື ຜູ້ວິຈັຍ

- ກະຕຸ້ນຄວາມຄິດສ້າງສັນໃນການປະຍຸກໃຊ້ຄວາມຮູ້ທາງຄະນິດສາດ


ການສື່ສານທາງຄະນິດສາດເປັນເຄື່ອງມືທີ່ສຳຄັນໃນການປັບແຕ່ງແນວຄິດທີ່ສັບຊ້ອນໃຫ້ເປັນສິ່ງທີ່ສາມາດເຂົ້າໃຈໄດ້ ໂດຍພາສາດ່ຽວ, ເຊິ່ງມີຄວາມສຳຄັນຫຼາຍໆ.

Post a Comment

0 Comments